fredag 5 februari 2010

11. Svartnoshaj

Solen sken in genom fönstrerna idag. Så mycket att man somnar på svenskan, fast det är viktigt. Och vi möter den också, går ut på rasten och slänger pussar mot den. Hej solen! Vi har saknat dej! Den skiner in i matsalen och vi nynnar på introt till detdär barnprogrammet. Allt glittrar och vi väntar lite till för att få mat med extra mycket ost. Och vi skrattar åt varandra. Haha, så fåniga vi är. Vi kan inte motstå lusten att lägga oss i snön. Den ser ju ut som florsocker. Man blir blöt men det gör ju inget när man överlever trots att man lånat ut jackan. När man fortsätter sjunga på introt.
Hej! Hej! Vilken underbar da de e! När man får vara som man e! Och man får leva tillsammans!

För klyshigt? Förlåt. Men måilla-känslorna ligger så nära att man inte orkar skiva om dom, så förlåt mej då. Jag är töstig. Här får ni en spellista jag har gjort. Den andra låten på den. Om jag skulle gifta mej med en låt. En enda låt. Det skulle vara den. Metaphorycally yours. Jag lovar det blir inte bättre, aldrig. På återseende.

3 kommentarer:

  1. Det här var en så fin dag. Åh.

    Och visst är jag duktig på att kommentera?

    SvaraRadera
  2. svaris: Det vet jag faktiskt. Eller jag antog det. Eftersom han sjunger "I'll ride across the park, Backseat of the 79"

    Hihi.

    SvaraRadera