fredag 8 oktober 2010

49. Silkeshaj

Vet du vad jag vill göra? Jag vill flytta långtlångtbort. Vara borta länge, kanske ett år. Inte säga till förens tre dagar innan, föresten, jag flyttar till regnskogen på söndag. Inte för att jag inte älskar det här, men bara för att jag vill att folk ska vakna dagen efter och inte kunna sätta fingret på vad som har hänt. "Hon bara virrvlade bort igen" ska dom tänka. "Det fanns inget som kunde rå på henne" och dom går ut och tar en promenad i höstsolen, men det känns inte riktigt som förut. Och sen blir det som att man pausat. Tills en dag bara står jag där igen. Brun och solblekt och rufsig och lite skrapsårig. Men vacker och dom känner att dom aldrig kan rå på mej men bara vill vill vill att jag ska stanna jättenära.

3 kommentarer:

  1. Så otroligt fint. Älskar verkligen din blogg

    /Olivia
    Ellaolivia.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Det är precis vad jag gör hela nästa termin, sen hela sommaren, sen hela 2011. Vi måste ses snart

    SvaraRadera